Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Žďára, Zbyněk ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány dostupné informace o možnostech využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací. V rámci jednotlivých kapitol se práce zabývá popisem recyklovaných materiálů, výrobou těchto materiálů a možnostmi využití těchto materiálů do konstrukčních vrstev vozovek. V dalších kapitolách je věnována pozornost také problematickým vlastnostem recyklátů a zahraničním zkušenostem s jejich využitím. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů a jejich směsí stmelených cementem se zaměřením na stmelené podkladní vrstvy vozovek. Hlavním cílem bylo ověřit použitelnost těchto materiálů do stmelených podkladních vrstev a také porovnat, jak se budou lišit jednotlivé vlastnosti směsí s různým zastoupením jednotlivých složek a různým dávkováním cementu. Následně byly vybrány dvě nejlepší směsi, u kterých byl experimentálně stanoven modul pružnosti pro možnost nahrazení současně používaných podkladních vrstev a bylo provedeno ekonomické zhodnocení tohoto návrhu.
Studené asfaltové směsi
Spáčil, Petr ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vysvětlením řešené problematiky. Věnuje se pojmům jako je asfalt, asfaltové směsi, asfaltové pojivo, ředěné asfalty a viskozity. Praktická část se zaměřuje především na popis použitých zkušebních metod na asfaltových pojivech a směsích určených pro vysprávky. Popisuje rozdíly mezi použitými asfaltovými pojivy a seznamuje s ostatními použitými materiály. Praktická část porovnává směsi z ředěného asfaltu s různým pojivem. Popisuje proces výroby a návrhu směsi s ředěným asfaltem, výrobu jednotlivých zkušebních těles a odlišnosti oproti za horka vyráběné asfaltové směsi. Dále popisuje analýzu volumetrických, mechanicko-fyzikálních a funkčních zkoušek pro účel vyhodnocení rozdílů mezi standartním ředěným a novými biofluxovanými asfaltovými pojivy.
Srovnání vybraných pevnostních tahových parametrů betonů
Rozsypalová, Iva ; Žítt, Petr (oponent) ; Daněk, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá stanovením zvolených pevnostních parametrů ztvrdlého betonu v tahu a hledáním vztahů mezi nimi. Jedná se především o pevnost v prostém tahu, pevnost v tahu ohybem a pevnost v příčném tahu. Součástí práce je popis jednotlivých zkušebních postupů pro zjištění tahových pevností betonu. Dále jsou zde uvedeny výsledky zkoušení na různých typech betonů (prostý beton, lehký beton, drátkobeton, vláknobeton s polymerními vlákny a vysokopevnostní beton). Závěr práce se věnuje odvození závislostí mezi pevnostmi betonu a porovnání hodnot získaných z dostupných vztahů s výsledky provedených zkoušek.
Vliv mnohonásobného zatěžování na vybrané parametry lehkého betonu
Alexa, Martin ; Misák, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sledováním hodnot vybraných parametrů (zejména statického modulu pružnosti) lehkého betonu v tlaku před a po vícenásobném cyklickém zatěžování. Pomocí odporových tenzometrů byly měřeny deformace zkušebních těles při zatěžování. Cyklicky zatěžována byla zkušební tělesa tvaru válce průměru 150 mm a výšky 300 mm a bylo provedeno až 4 500 zatěžovacích cyklů, které vycházely ze zkoušky statického modulu pružnosti v tlaku. Z naměřených hodnot zatížení a deformací byl stanoven modul pružnosti v tlaku. Cílem práce je posouzení změny hodnoty statického modulu pružnosti a dalších vlastností lehkého betonu vlivem vícenásobného zatěžování.
Stmelené směsi do podkladních vrstev vozovek s využitím skelných vláken
Elabd, Ahmed Samy ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o vázaných směsích pro základní vrstvy vozovek, poskytuje základní informace o nejčastěji používaných typech recyklovaných materiálů a jejich využití ve vozovkách. Zahrnuje také různé typy pojiv a požadavky pro jejich použití. Práce rovněž vysvětluje význam snížení množství dávkovaných hydraulických pojiv za účelem eliminace negativních dopadů na životní prostředí a z ekonomických důvodů, což je alternativní možnost stabilizace půd do směsí pro podkladní vrstvy silnic. Praktická část této diplomové práce se zaměřuje na možnost využití skleněných vláken jako zpevňujícího prvku při nízkých dávkách pojiva. Hlavním cílem bylo hodnocení navržených směsí s hydraulickým pojivem s přídavkem skleněných vláken v závislosti na výsledcích vázaných směsí pouze s přídavkem skleněných vláken. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních testů.
Využití recyklátů z vozovek do pozemních komunikací
Furdaničová, Alice ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím asfaltového recyklátu s příměsí kameniva ve směsích stmelených hydraulickým pojivem. Směs se využívá v horní či spodní podkladní vrstvě vozovky. Teoretická část diplomové práce popisuje podkladní vrstvy vozovek, výrobu recyklátů ze stavebně demoličního odpadu, získávání a zpracování asfaltového recyklátu a jeho opětovné využití do vozovek. Práce je obohacena příspěvkem realizace pokládky asfaltového recyklátu do podkladní vrstvy komunikace firmou SKANSKA a.s. a ČNES a.s. V další kapitole jsou pak podrobněji popsané zkušenosti s recyklátem v zahraničí. Práce dále obsahuje popis laboratorních zkoušek, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností směsí z asfaltového recyklátu. Praktická část ověřuje vhodnost směsi z asfaltového recyklátu a kameniva do podloží vozovek pomocí zkoušek pevnosti v příčném tahu, pevnosti prostém v tlaku a odolnosti proti mrazu a vodě. Použité směsi jsou shledány jako vhodné do podkladních vrstev vozovek.
Stavební recykláty pro stmelené směsi vozovek
Pokluda, Radim ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce jsou obecně charakterizovány směsi stmelené hydraulickými pojivy, jejich typy, systémy klasifikace, technologie výroby a samotné pokládky. Dále jsou popsány zahraniční zkušenosti s využitím druhotných a recyklovaných materiálů do hydraulicky stmelených směsí. Praktická část se zabývá experimentálním ověřením možnosti využití druhotných surovin do směsí stmelených hydraulickými pojivy v konstrukci vozovky pozemní komunikace. V silniční laboratoři Ústavu pozemních komunikací Vysokého učení technického v Brně bylo na pěti navržených směsích provedeno posouzení jejich parametrů s ohledem na možnost použití těchto směsí v podkladních vrstvách vozovky. Práce je rovněž zaměřena na srovnání výsledků modulů pružnosti zjištěných laboratorním zkoušením a měřením na pokusném silničním polygonu.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Vliv vlhkosti lehkého kameniva na vlastnosti betonu
Pešek, Lukáš ; Lišovský, Martin (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vlivu vlhkosti lehkého kameniva na vlastnosti ztvrdlého betonu. V rámci experimentu byla odzkoušena zkušební tělesa ze dvou různých lehkých betonů, a dvou různých vstupních vlhkostních stavů lehkého kameniva. Zkoušky byly provedeny za účelem stanovení základních charakteristik lehkého betonu po 7, 28 a 90 dnech zrání. Na zkušebních tělesech tvaru krychle se prováděly zkoušky pevnosti v tlaku, pevnosti v příčném tahu a hloubky průsaku tlakovou vodou. Na zkušebních tělesech tvaru hranolu se prováděly zkoušky dynamického modulu pružnosti a pevnosti v tahu ohybem. Výsledky zkoušek jsou zpracovány a vyhodnoceny do tabelární a grafické podoby pro stanovení statistických údajů a zformulování závěru.
Využití nestandardního drobného kameniva do stmelených směsí podkladních vrstev vozovek
Chloupek, Adam ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití nestandartního drobného drceného kameniva v podkladních vrstvách. Cílem je výzkum použití kameniva z konkrétní lokality a jeho následné posouzení. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o stmelených vrstvách a normové požadavky na stmelené směsi a jejich materiály. Praktická část popisuje variantní návrh směsi a následné ověření důležitých návrhových parametrů pomocí průkazních a experimentálních zkoušek. Získané poznatky ohledně navržených směsí potvrzují možnost využití těchto materiálů v podkladních vrstvách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.